zondag 9 augustus 2015

Amiens


Oeps alweer zo lang geleden dat ik nog mijn blog heb bijgewerkt. Ik geef toe af toe moet ik mezelf een schop onder mijn kont geven (of Cesar doet dat voor mij :-) )


Het weekend van Hemelvaart gingen we richting Amiens. Het weer was niet zo schitterend maar behalve nu en dan een bui, hielden we het meestal droog en konden we de stad volop bezoeken. 







 Een regenbui net na onze aankomst.


Amiens is in de eerste plaats gekend om zijn gotische kathedraal. De dag dat wij een bezoekje brachten was de brandweer er aan het oefenen. Dit was een extra attractie. 

 























De kathedraal is binnen heel klaar vanwege de vele lichte glasramen.






Een wandeling door de binnenstad.


























Les Hortillonnages, de drijvende tuinen van Amiens.


















Cimetière de la Madeleine is een heel mooi en sereen kerkhof met oude grafmonumenten en eeuwenoude bomen. 
Jules Verne ligt er begraven.










Het graf van Jules Verne.






Om van de camping waar we verbleven naar het centrum van de stad te fietsen was een heel mooi fietspad langs de Somme aangelegd. Een aanrader. 











Amiens is zeker een stad die een bezoekje waard is. Ideaal voor een weekendje uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten