dinsdag 3 februari 2015

Boek : Butcher's Crossing - John Williams




Na 3 trillers op rij te hebben gelezen van Lars Kepler had ik zin in iets anders. Niet dat ik de boeken van Lars Kepler niet goed vind, in tegendeel. Ik wou gewoon eens een andere stijl, een andere schrijver. Er staan nog zoveel titels op mijn lijstje met te lezen boeken.


Het werd deze : 





Een roman over het verlangen naar een intens leven, en het verlies van onschuld; een verhaal dat diep graaft in de menselijke ziel. Amerika, 1870. De jonge Will Andrews stopt met zijn opleiding aan Harvard en trekt westwaarts op zoek naar avontuur, naar het echte Amerika. Als hij na een lange reis aankomt in het van god en iedereen verlaten dorp Butcher's Crossing in Kansas neemt Andrews een ingrijpend besluit: hij gaat mee op wat een van de laatste grote jachten op de bizon zal zijn, een dier dat vrijwel uitgeroeid is door de handel in huiden. 

Mijn mening : 

Persoonlijk vind ik het een mooi boek, eentje dat een diepe indruk nalaat.
De drang naar vrijheid en zin naar avontuur van Will Andrews begrijp ik volkomen. Hij is jong, heeft wat geld en nog geen verplichtingen, dus waarom niet... De keuze van zijn "avontuur" begrijp ik niet maar dat is natuurlijk persoonlijk. 
Je moet het ook in de tijdgeest zien.
Het verdere verloop van het verhaal, de wending die het neemt en hoe het afloopt heeft mij wel erg aangegrepen.
Het liet mij achter met een gevoel "what a waste".
Meer ga ik niet vertellen.... je moet het boek lezen :-)
 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten