dinsdag 8 april 2014

Plantentuin Universiteit Gent



In het centrum van Gent aan het Citadelpark ligt de Plantentuin van de Universiteit van Gent. Een bezoekje hieraan stond al lang op mijn verlanglijstje. Een paar weken geleden was het mooi weer dus bracht ik er in mijn middagpauze een bezoekje. Het voordeel van werken in de stad, alles is dichtbij :-)
Ik was er nog nooit geweest maar het loont wel de moeite. De toegang is gratis en het is er leuk vertoeven ook al was de lente pas begonnen.
Door het mooie weer zijn de banken en grasvelden ingenomen door studenten die genieten van het eerste zonnetje. 
In de serres loop ik alleen. Kan ik me als een klein kind laten gaan en me verwonderen aan de planten. Ik word door niemand raar aangekeken als ik luidop "wauw" zeg. Lucky me. 































De vochtigheid in de serre zorgt ervoor dat sommige foto's een beetje wazig zijn. Het was er dan ook enorm warm. 


























In één van de vijvers groeit ook de reuze waterlelie. Die wil ik zeker ook nog eens zien. Ben ik echt benieuwd naar.






Als laatsten in de tuin vond ik nog deze bloeiende Camelia's.

Een mooi plekje in het centrum. Eentje om regelmatig naar terug te keren en steeds iets nieuws te ontdekken. 

Wordt vervolgd....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten